رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز اعلام کرد که با رعایت برنامه زمانبندی، خط ۳ مترو شیراز تا سال ۱۴۰۶ به بهرهبرداری کامل خواهد رسید. عملیات ساخت ایستگاههای این خط با اولویتبندی مشخص در حال انجام است و عملیات اجرایی ایستگاه صنایع نیز بهزودی آغاز میشود.
ویژگیهای فنی منحصربهفرد خط ۳ مترو شیراز
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز تأکید کرد که خط ۳ مترو ویژگیهای فنی منحصربهفردی دارد؛ از جمله احداث ایستگاهها با روشهای خاص زیرزمینی و عبور دستگاه TBM. از ایستگاه بدون حفاری،. که موجب کاهش چشمگیر هزینهها شده است.
پوشش جمعیت ۸۰۰ هزار نفری با افتتاح خط ۳ مترو شیراز
خط ۳ مترو شیراز با طول ۱۲ کیلومتر و ۶ ایستگاه، قرار است جمعیتی بالغ بر ۸۰۰ هزار نفر را از بلوار شریعتی (معالیآباد) تا گویم جابهجا کند. برآوردها نشان میدهد روزانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر از این خط استفاده خواهند کرد.
توسعه حملونقل غرب شیراز با افتتاح خطوط جدید مترو
قائم مقام شهردار شیراز با اشاره به توسعه شهر به سمت غرب، از احداث مسیرهای جدیدی همچون بزرگراه شهید آیتالله رئیسی و زیرگذر گویم خبر داد. وی افزود که توسعه خطوط مترویی به ویژه خط ۳، نقش کلیدی در تسهیل تردد ساکنان غرب شیراز خواهد داشت.
پیشرفت پرشتاب پروژههای مترو در شیراز
با آغاز عملیات اجرایی خط ۴ مترو و اتصال خطوط ۱ و ۴، شیراز در اجرای پروژههای مترو نسبت به سایر کلانشهرها پیشتاز است. وجود ۹ تونل در این شهر، نمادی از قدرت فعالیتهای عمرانی شهرداری در پروژههای زیرزمینی است.
اجرای خط ۳ با تکنولوژیهای نوین عمرانی
مدیر پروژه شرکت شمس عمران اعلام کرد که استفاده از روشهای نوین در ساخت ایستگاهها موجب کاهش هزینه و زمان شده است. بخش عمدهای از عملیات خط ۳ توسط نیروهای داخلی و متخصصین ایرانی انجام میشود که نقطه قوت این پروژه محسوب میشود.
اجرای دو شیفته عملیات ساخت ایستگاههای خط ۳ مترو شیراز
رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز اظهار داشت که عملیات ساخت ایستگاههای خط ۳ در دو شیفت کاری انجام میشود. با وجود محدودیتهای مالی، شهرداری مصمم به تحقق وعدههای خود به شهروندان است.
ویژگیهای فنی خاص ایستگاه میلاد در خط ۳ مترو
معاون مطالعات فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل ریلی شیراز جزئیات فنی ایستگاه میلاد را تشریح کرد. این ایستگاه به صورت کاملاً زیرزمینی ساخته میشود، بدون تأثیرگذاری بر ترافیک سطحی، و عملیات اجرایی آن شامل خاکبرداری ۹۹ هزار مترمکعب و بتنریزی ۲۰ هزار مترمکعب خواهد بود.
هزینه بالای ساخت ایستگاههای مترو با روشهای خاص زیرزمینی
با هزینهای معادل یک هزار میلیارد تومان برای ساخت ایستگاه میلاد، شهرداری شیراز نشان داده است که در راستای رفاه شهروندان، از روشهای پیچیده و پرهزینه عمرانی برای کاهش مزاحمتهای سطحی بهره میبرد.
اعلام هزینه ساخت مترو در شیراز: ۵۰ میلیون دلار برای هر کیلومتر
معاون مطالعات فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل ریلی شیراز تأکید کرد که ساخت هر کیلومتر مترو نیازمند ۵۰. میلیون دلار سرمایهگذاری است. با این حال،. تلاش شبانهروزی شهرداری و تیمهای فنی،. امیدواری برای بهرهبرداری به موقع خط ۳ را افزایش داده است.
خبر های بیشتر را در صفحه / ملک تحلیل دنبال کنید .
منبع : شیراز۱۴۰۰
۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
نظرات کاربران